Primul manual digital http://www.lectiaverde.ro/, na;te controverse … evident si suspiciuni

Posted: 24 Aprilie 2013 in absurdul in Ro

 

Manual digital http://www.lectiaverde.ro/

Ministerul Educației a lansat primul manual digital realizat în România „Lecţia verde – Creează-ţi mediul!”, destinat elevilor din clasele III – VII. Prin acest manual se doreşte responsabilizarea elevilor, părinţilor şi a întregii comunităţi locale în vederea protejării mediului înconjurător.

“Cred că sistemul educaţional românesc trebuie să privească spre viitor. Tehnologia, telefoanele inteligente, tabletele, calculatoarele fac parte din viaţa noastră şi a copiilor noştri. Mediul digital permite interactivitatea şi dinamismul pe care îl aşteaptă tinerii şi consider acest proiect un început promiţător”, a declarat ministrul Remus Pricopie.

Elevii pot accesa manualul digital online la adresa web: http://www.lectiaverde.ro, de pe orice computer conectat la internet sau îl pot descărca gratuit pe iPad, cu iBooks.

Primul manual scolar in format digital naște controverse!.

Recent ministrul Educației Naționale, domnul Remus Pricopie a anunțat pe pagina sa de Face-book, că Ministerul Educației a lansat primul manual digital realizat în România, „Lecția verde – Creează-ți mediul!”, destinat elevilor din clasele III – VII, dorind ca prin acest manual responsabilizarea elevilor, părinților și a întregii comunități locale în vederea protejării mediului înconjurător.

Nu contestă nimeni  bunele  intenții, inițiativele și implicarea ministrului Remus Pricopie  de a susține rolul educației în gestionarea calitativă a informației la care copiii au acces prin canalele de comunicare moderne, însă apariția acestui manual digital online www.lectiaverde.ro, creează o serie de probleme din perspectiva corectitudinii și a adevărurilor științifice.

La o parcurgere a manualului digital, nu putem trece cu vederea greșelile gramaticale și de exprimare mai mult decât confuze care apar, alături de interpretări și chiar denaturări ale adevarului științific.

 Ca și precizare manualul a fost realizat de Holcim Romania în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale și a fost dezvoltat de Real Forwad, un SRL, care la o simpla căutare pe net motoarele de căutare nu spun mare lucru despre activitatea sa, site-ul fiind de fapt un fel de blog…

Vă dau cateva exemple, în spiritul și respectului față de adevarul științific, răsfoid primele paginile veți constata, chiar de la începutul primei unități de învățare  Cum s-a nascut pămantul?”…Pămant scris cu litere mici, în plus mai mult decât inexactități științifice.

„Planeta Terra este una dintre cele opt planete ale sistemului nostru solar”, iar după două rânduri se revine cu afirmația, “Sistemului Solar este format din: 9 planete …“, deci “sistemului”!!!, astfel pe cale de consecință silogismul creat pentru argumentarea științifică, ca și raționament deductiv,  cele 8 planete ale sistemului nostru solar sunt de fapt 9 planete, deci 8=9?!. Nu doresc a intra în mai multe amanunte cine are curiozitatea poate să-l citească online, însă cred și sper ca acest manual a fost scris de cei de la Real Forwad. !.. .primul ocean s-a format pt că pe Terra după câteva milioane de ani A INCEPT SA PLOUA !!! etc, etc … să nu mai vorbesc de introducerea facută…dacă aveți timp delectați-vă puțin cu cele scrise în manual… sper ca manualul a fost scris cu certitudine și în totalitate de Olcim!!!!… și se vede…

Propunerea mea este ca acest manual să fie revizuit de o echipă de profesioniști … însă până atunci ar trebui cu certitudine RETRAS!!!…bănuiesc ca a fost și acreditat?! …De cine?!… și mai ales Cum?!… Încă odată se pune problema care am mai lansat-o în sistem Cine?, Cum? Cât?… transmite știința în societate.

Atunci se impune o întrebarea logică, cine a evaluat acest manual și cum de a permis apariția lui în mediul online fără a se parcurge toate etapele pentru editarea și acreditarea unui manual școlar?

Consider că acest manual nu a fost supus celor două tipuri de evaluare, cea propriu zisă și evaluarea rezultatelor obținute în urma utilizării în practică didactică măcar la nivel limitat. La prima formă de evaluare o primă cerință este cea care face referire la conținutul științific corect.  Mai adaug că orice manual școlar este supus unui sistem de grile de evaluare a calității conținutului științific, al calității prelucrării didactice a coținutului și nu în ultimul rând a calității redactării.

În plus decizia prezentarii lui pe piață, constituie și un grad mai mult decât ridicat de risc pe care banuiesc că decidenții din minister nu și-l asumă, iar autorii nici atât!. Astfel apare pe tapet din nou problema conținuturilor manualelor școlare la nivelul învățământului preuniversitar. Chiar dacă ar fi fost vorba de un manual experimental, nu înteleg cum de le-a scapat celor care au evaluat manualul și l-au avizat, unele greșeli de altfel foarte vizibile, în primul rând referitor la rigurozitatea științifică a materialelor prezentate.

Se dorește un învățământ performant și competitiv, dar aceasta se poate realiza doar cu manuale corect întocmite, care să respecte programele în vigoare și adevărurile științifice.

Cum feed-back-ul  inițial contează, calitatea acestui manual digital lasă de dorit, și ridică semne de întrebare referitor la cum a fost acreditat și aprobat. Propunerea mea este ca acest manual sa fie revizuit de o echipă de profesioniști în educație, însă până atunci ar trebui cu certitudine RETRAS! În plus bănuiesc că avand girul ministerului acest manual a fost și acreditat?!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s