Starea invatamantului romanesc(1)

Posted: 14 Noiembrie 2012 in educație

Adaptarea redusă a ofertelor educaţionale la dinamica pieţei muncii, comasarea unor unităţi de învăţământ, insuficienta colaborare a părinţilor cu şcoala şi lipsa avizelor sanitare de funcţionare în unele localităţi se află între „punctele slabe” din sectorul educaţie, se arată într-un raport întocmit de Inspectoratul Şcolar Judeţean Teleorman cu privire la starea acestui domeniu de activitate în anul 2011-2012.

Potrivit sursei citate, de asemenea, între vulnerabilităţi se află scăderea populaţiei şcolare prin reducerea natalităţii şi emigrare sau degradarea unor spaţii din unităţile de învăţământ şi uzura morală a materialului didactic existent.

Sunt identificate şi „ameninţări”, cum ar fi migrarea personalului didactic şi nedidactic spre alte domenii de activitate mai bine bine retribuite, deteriorarea mediului socio-economic şi a celui familial, diminuarea interesului / capacităţii familiei de a susţine pregătirea şcolară a copiilor.
La începutul anului şcolar 2011-2012 în Teleorman au fost înscrişi 10.466 de copii în învăţământul preşcolar, 12.695 în şcoli primare, 13.604 în gimnazii şi 15.356 în licee, dar pe parcurs s-au înregistrat numeroase cazuri de elevi eliminaţi, exmatriculaţi şi repetenţi, la care se adaugă abandonul şcolar, mai precizează sursa citată.

În judeţul din sudul ţării există 393 de unităţi de învăţământ preuniversitar, din care 157 au personalitate juridică.

sursa
AGERPRES

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s