Ferdinand Porsche si Adolf Hitler au furat ideea VW Beetle de la un inginer evreu

Posted: 17 Ianuarie 2012 in din massmedia internationala

Această prezentare necesită JavaScript.

 

Istoricii sustin ca Adolf Hitler ar fi furat idea pentru iconicul Volkswagen Beetle de la un inginer evreu Josef Ganz.

 

Ideea unei  “masini a poporului”  – Volkswagen, care sa coste doar 1.000 de marci germane, este emisa inainte de 1930, cand orice automobil, costa mult mai mult decat salariul mediu anual al unui muncitor german, scrie <a href=”http://www.dailymail.co.uk/news/article-2086663/Hitler-copied-idea-iconic-Volkswagen-Beetle-Jewish-engineer-historian-claims.html” target=”_blank”>Daily Mail</a>.

Foto1

Pana acum istoricii dadeau gir dictatorului si designerului auto german, pentru crearea unei masini populare. Jurnalistul olandez Paul Schilperoord, dupa cinci ani de cercetari amanuntite , studiind scrierile inginerul evreu Josef Ganz(1898-1967) considera ca acesta este cel care a pus bazele noului concept Volkswagen Beetle.

Foto2

Cu toate controversele iscate, se pare ca totusi dictatorul Hitler, cancelar al Germaniei din 1933, a fost forta motrica din spatele acestui concept, el promovand ca si promisiune politica crearea unei masini accesibile pentru publicul larg. In 1933 Hitler se intalneste cu designerul auto Ferdinand Porsche pentru a impune crearea unei masini economice si ieftine pentru germani. Insa inainte de a schita conceptual noii masini, in 1933 Hitler ar fi avut acces la lucrarile inginerului Josef Ganz.

Foto3

Meritul pentru proiectul Volkswagen Beetle, nu apartine lui Ferdinand Porsche si Adolf Hitler. Studiul olandezului Schilperoord, este publicat in toamna lui 2009, in revista Veen, iar cartea din urma, aparuta, in urma studierii unui numar impresionant de fotografii si documente ale vremii, ii confera toate meritele inginerului Josef Ganz pentru realizarea Volkswagen Beetle. Josef Ganz a realizat proiectarea unui vehicul usor, cu motor central pe puntea fata, avand suspensie pe roti independenta, si o forma aerodinamica inca din 1923-1928, pretul dorit pentru executia ei in conceptia inventatorului, fiind al unei motociclete din productia vremii.

Foto4

Paul Schilperoord, considera ca in istoria corporatista a VW un loc bine meritat, trebuie sa-i fie acordat inginerului  Josef Ganz. In 1938 se deschide fabrica KDF Wagen  unde urma sa fie construite autovehiculele proiectate de Porsche dupa “schitele dictatorului”. Dar in 1939 datorita invadarii Cehoslovaciei si Poloniei, fabrica este modificata pentru producerea de autovehicule militare, masina poporului cazand in dizgratia dictatorului, fiind realizata de abia dupa cel de al- II- lea Razboi Mondial.

Foto5

Dupa 1948 Volkswagen a introdus noul model VW Beetle in intreaga Europa , producandu-se peste 1 milion de masini pana in 1955. Noul model VW Beetle se va vinde si in Statele Unite incepand cu 1972, depasind modelul Ford T devenind cea mai populara masina realizata vreodata, conform <a href=”
http://www.histomobile.com/dvd_histomobile/usa/73/history.htm” target=”_blank”>Histomobile</a>.

Foto6

 

 

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s