Bacalaureat 2011, si/sau o stare de fapt(opinii) – si/sau inflatia diplomelor fara acoperire!

Posted: 6 Iulie 2011 in educație

 

 

Centrul National de Evaluare
si Examinare a finalizat centralizarea a 100% din rezulatatele examenului
national de bacalaureat din anul şcolar 2010-2011 sesiunea iunie-iulie.
Procentul de promovabilitate la nivel national este de 44.47% inainte de
solutionarea contestatiilor, existand 23 de unitati scolare in care nici un
candidat nu a promovat examenul de bacalaureat.

Este o falsa problema a incerca acum
a gasi, acum vinovatii pentru aceasta stare de fapt. Deopotriva elevi, profesori, minister si clasa
politica din Romania se fac vinovati de aceasta situatie.

In mod cert s-a mimat prea mult calitatea
in sistemul educational in ultimii 20 de ani. Pareri si opinii sunt diverse
incepand cu ministrul actual al educatiei, Daniel Funeriu, care preciza in
conferinta de presa care a precedat festivitatea de absolvire a studentilor
medicinisti, la UMF Cluj-Napoca, inca din data de 30 iunie 2011, ca “ Legea
Educaatiei incepe sa produca efecte, iar eliminarea de la bacalaureat a 661 de
candidati, adica dublu fata de anul trecut, nu este deloc o fericire”. In
acelasi timp fostul ministru al educatiei, Ecaterina Andronescu, s-a aratat
ingrijorata fata de primele rezultate afisate la bacalaureat, care preciza
duminica ca cei din minister ar trebui sa faca o analiza serioasa pentru a
determina cauzele care au condus la o promovabilitate scazuta.

In primul rand nu putem da vina pe “starea
de stres” indusa candidatilor prin montarea in unele centre de examen a
camerelor de supraveghere, putem vorbi doar de o discriminare, a acestora fata
de alti candidati care au dat examene in sali care nu erau monitorizate video.
La fel nu putem acuza profesorii din comisiile de examen care nu au aplicat
decat metodologiile pentru Bacalaureat 2011, facandu-si ca intotdeauna datoria.
Faptul ca au existat tentative de fraudare a examenului aceasta este o practica
veche in sistem care incet incet trebuie sa dispara, aceasta a fost sanctionata
de profesorii din comisiile respective conform legii.

Elevii trebuie sa inteleaga ca nu se mai
poate vorbi de “copiat in masa” asa cum probabil unii au fost obisnuiti la
<a href=”http://www.ziare.com/scoala/bacalaureat/munca-in-grup-si-copiatul-in-masa-noi-abordari-ale-examenelor-nationale-opinii-1104603” target=”_blank”>examenele
nationale</a>.

Nu putem da vina nici pe cei de la Centrul National de Evaluare si Examinare, fata de alti
ani, subiectele din acest an, au fost echilibrate, de nivel mediu, fara greseli
stiintifice, unele chiar accesibile(vezi matematica, fizica, informatica).

Cert este ca si dezinteresul
candidatilor fata de a invata pentru examen a fost mare, multi plecand de la
ideea ca daca in alti ani multi au trecut fara a avea cunostiintele si
competentele necesare, la fel va fi si in acest an.

Nu pot fi de acord nici cu
ideea ca cineva a dorit politic, sa loveasca in sistemul de invatamant
universitar de stat, aceasta va trebui sa organizeze o noua sesiune de admitere
in toamna, pentru completarea locurilor. Ce s-a dorit in sistem ca si
strategie, a fost reorganizarea pe noi baze a invatamantului superior de stat,
vezi ultimele OUG-uri si OM-uri de ministru date si mai ales activitatea Consiliului National de Atestare a
Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare – CNATDCU, si apoi
invatamantul preuniversitar prin aplicarea Lg. 1/2011.

In acelasi timp nu putem acuza nici
cadrele didactice care in ultimii doi ani, au avut de suferit prin diminuarea
salariilor, eliminarea tuturor premiilor si sporurilor din sistem, conform
politicii de austeritate impuse de guvernarile Boc. Din moment ce performanta
si competenta nu a mai fost remunerata in sistem, imi este imposibil sa cred ca
toti profesorii si-au facut datoria ca si inainte de diminuarile salariale,
unii fiind preocupati mai mult de situatia materiala precara in care au ajuns.

Nu pot insa acuza nici elevul care in mod
cert nu s-a pregatit cum trebuie pentru abordarea acestui examen de maturitate,
el fiind bombard in fiecare moment de falsele modele din societatea romaneasca
care au parvenit si fara scoala, acestea fiind promovate la greu de massmedia
romaneasca.

Cert este ca ministerul, impreuna cu
ministrul vor analiza atent situatia creata in sistem prin diminuarea drastica
a procentului de promovabilitate din acest an, sub 50%, la bacalaureat.

Daca ministerul va lua masuri drastice
impotriva corpului profesoral din liceele si mai ales grupurile scolare care au
avut rezultate dezastruoase la bacalaureat, va crea clar o presiune
suplimentara in sistem si va duce la noi tensiuni intre cele doua tabere.
Discreditarea elevilor si profesorilor din partea unora si chiar a
reprezentantilor ministerului, consider ca nu va solutiona problema grava prin
care trece sistemul de invatamant romanesc.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s