Continental Airlines a fost condamnata in urma accidentului Concorde din 2000

Posted: 6 Decembrie 2010 in din massmedia internationala

Continental Airlines a fost condamnata in urma accidentului Concorde din 2000

 

Compania aeriana americana Continental Airlines, a fost obligata sa plateasca despagubiri in urma accidentului din  anul 2000, cand o aeronava Concorde s-a prabusit, in accident pierzandu-si viata 113 persoane.

Pe 25 iulie 2000 o aeronava Concorde s-a prabusit  producand moartea a 113 oameni, la Gonesse la scurt timp dupa decolarea de la aeroportul din Roissy-Charles de Gaulle, scrie <a href=”http://www.lepoint.fr/societe/continental-airlines-jugee-coupable-dans-le-crash-du-concorde-06-12-2010-1271551_23.php” target=”_balnk”>LePoint</a>, citand surse AFP si Reuters.

 Un tribunal din Pontoise (Val-d’Oise), a condamnat, astazi, compania  Continental Airlines la plata  unei amenzi  200.000 Euro pentru rolul sau in cazul dezastrului  Concorde din anul 2000. Compania din SUA a fost condamnata pentru  omucidere involuntara si pentru  prejudiciul creat. Compania americana a anuntat imediat intentia sa de a contesta hotararea instantei. Aceasta recunoastere a vinovatiei penale este de natura sa duca la raspundere companiei americane, care ar putea astfel plati asigurari pentru Air France, facturi in valoare de zeci sau chiar sute de milioane de euro drept daune. EADS, succesorul  care a construit Concorde, a fost la randul sau declarat civilmente raspunzator pentru accident, cu toate ca responsabilitatea sa penala nu a fost totusi acceptata. Curtea a retinut „neglijenta” in controlul  securitatii aeronavei franco-britanice, si EADS va plati 30% din daunele cauzate victimelor. Instanta de judecata, nu a gasit nici o abatere penala ar putea fi formulata impotriva a trei functionari din industria aerospatiala franceza.

Această prezentare necesită JavaScript.

Accidentul de la Paris

Pe 25 iulie 2000, zborul Air France 4590, inmatriculat F-BTSC se prabuseste in Gonesse, Franta, omorand  pe toti cei 100 de pasageri, 9 membrii ai echipajului si 4 persoane la sol. A fost singurul accident cu victime al acestui tip de avion. Potrivit anchetei oficiale condusa de Biroul de investigare al accidentelor din Franta (BEA), accidentul a fost cauzat de o lamela de titan, parte a unui invertor de putere , cazut de la avionul DC-10 al companiei Continental Airlines ce decolase cu circa 4 minute mai devreme. Acest fragment metalic a cauzat explozia unui cauciuc al trenului de aterizare stang. O bucată din cauciucul explodat a lovit  rezervorul de combustibil si a rupt un cablu electric. Impactul a cauzat o unda de soc hidrodinamica care a fisurat rezervorul in apropierea zonei de impact. Aceasta fisura a provocat o pierdere masiva de combustibil care s-a aprins de la cablurile avariate care produceau scantei. Echipajul a oprit motorul numarul 2 in urma alarmei de incendiu, dar nu au putut sa ridice trenul de aterizare, ingreunandu-se astfel ascensiunea aparatului. Ramas fara putere, avionul a intrat in picaj, prabusindu-se peste un hotel din Gonesse. Prabusirea avionului Concorde apartinand Air France a insemnat inceputul sfarsitului acestui tip de avion.

Accidentul a adus la un final prematur, carierei unuia dintre cele mai rapide aeronave supersonice, legendara in istoria aviatiei comerciale.

Aeronavele Concorde au legat Paris de New York, zburand  in trei ore cu o vteza medie de 2.400 km / h.

Concorde a zburat pentru ultima data in octombrie 2003, dupa 27 de ani de zboruri transatlantice.
Listen

Read phonetically

Dictionary – View detailed dictionary

<object style=”height: 390px; width: 640px”><param name=”movie” value=”http://www.youtube.com/v/3rPz6hwDgh0?version=3″><param name=”allowFullScreen” value=”true”><param name=”allowScriptAccess” value=”always”>http://www.youtube.com/v/3rPz6hwDgh0?version=3</object>

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s